Deklaracja dostępności
Powiatowy Urząd Pracy w Lęborku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Lęborku..
Data publikacji strony internetowej: 2017-11-15. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-12-08.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- formularz kontaktowy nie posiada dowiązanych etykiet tekstowych.
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-01-13. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Irena Kotłowska-Kifer, gdle@praca.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 59-8667 119. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny zrealizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do budynku Urzędu prowadzi od ulicy Gdańskiej (brak przeszkód do wjechania wózkiem). Drugie wejście znajduje się od ul. Pięknej i tam prowadzi podjazd dla wózków.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek posiada 3 kondygnacje i nie posiada windy. Dla osób poruszających się na wózkach dostępne są tylko pomieszczenia na parterze. Toaleta publiczna jest usytuowana na parterze i została dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
Brak dodatkowych dostosowań.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Urząd dysponuje 1 miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Po budynku mogą się poruszać osoby z niepełnosprawnościami w towarzystwie psa asystującego lub przewodnika. Zwierzęcia nie można pozostawiać samego w pomieszczeniach.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd zapewnia bezpłatny dostęp do świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN. Osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania z wyżej wymienionego świadczenia zobowiązana jest:
1) zgłosić ten fakt co najmniej na 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia, z wyłączeniem sytuacji nagłych,
- pod numer telefonu 59-8667 118 w godz. 7:00-15:00 lub
- przesłanie faksu na numer telefonu 59-8667 130 lub
- adres poczty elektronicznej: gdle@praca.gov.pl lub
- w siedzibie urzędu: Lębork, ul. Gdańska 35, pokój nr 108.
- 2) wskazać metodę komunikowania się tj.
- polski język migowy (PJM),
- system językowo-migowy (SJM),
- sposoby komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).